wyszukiwanie zaawansowane
1 » 2 » TOY HISTORY - jak to się stało, że kamień i patyk przeistoczył się w skomplikowaną zabawkę?3

Kategorie

Producenci

Kontakt

  • ImperiumZabawek.plNasze sklepy:

    - WARSZAWA -
    ul. Myśliborska 53
    tel. 504 212 282
    Pon - Pt 9.00 - 19.00
    Sob 10.00 - 14.00

    - PRUSZKÓW -
    al. Jerozolimskie 462
    tel. 511 79 49 29
    Pon - Pt 11.00 - 19.00
    Sob 10.00 - 15.00

  • E-mail:sklep@imperiumzabawek.pl
  • Telefon22 889 00 11

Opinia o produkcie

Jednym słowem po prostu super. Moi synkowie mają kilka samochodów Wadera. Zabawki są bardzo wytrzymałe. Najstarsze samochody maja 4 lata i nadal są w…
Ocena produktu 5/5

Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 

Systemy płatności

  • eserivce
  • Dotpay
  • BGŻ

TOY HISTORY - jak to się stało, że kamień i patyk przeistoczył się w skomplikowaną zabawkę?

Data dodania: 23-06-2018 Wyświetleń: 63 W myśl definicji "zabawki" to przedmioty wykorzystywane głównie przez dzieci do gry i zabawy.

alt

Zabawki były i są ściśle związane z rzeczywistością otaczającą dziecko. Dzieci od najmłodszych lat,  podpatrując dorosłych,  aranżują zabawy naśladowcze, odtwarzają sytuacje znane im z życia codziennego, a co za tym idzie potrzebują charakterystycznych przedmiotów (figurek zwierząt, pojazdów, drobnych narzędzi, przebrań itp.). Stąd zabawy w lekarza, sklep, strażaka, gotowanie, sprzątanie, zabawa w ogrodnika, zamiłowanie do pojazdów typu traktor, autobus, ambulans czy wyścigówka.

alt

Zabawki towarzyszyły ludziom od zarania cywilizacji. Na początku mogły to być zwykłe gałęzie, muszelki albo kamienie o nietypowych kształtach.

alt

W pewnym momencie historii człowiek zaczął  świadomie zmieniać ich formę, przetwarzać je  w  przedmioty o określonych kształtach i funkcjach. Tworzono metodami znanymi w danym okresie. Rzeźbiono z drewna czy kości, lepiono z gliny. Później do materiałów włączono również ceramikę, stopy metali i skórę. Zabawki przybrały coraz to bardziej skomplikowane formy ; tak powstały mówiące i chodzące lalki , samochody z napędem, domki z mebelkami czy figurki zwierząt wiernie odwzorowujące ich naturalny wygląd. Na początku zabawki wywarzano na użytek własny. W kolejnych epokach wraz z uprzemysłowieniem i powstaniem cechów rzemieślniczych a następnie fabryk zabawki zaczęto wytwarzać na coraz większą skalę.

alt

Najstarsze zabawki poznaliśmy dzięki pradawnemu zwyczajowi nakazującemu umieszczanie w grobach przedmiotów codziennego użytku. Jeżeli umierało dziecko, to wraz z nim chowano także zabawki. Archeolodzy odkryli gliniane grzechotki, łyżeczki i wiaderka liczące sobie ponad dwa i pół tysiąca lat. Takie znaleziska wykopano zarówno w starożytnej Grecji i Rzymie, jak i w słowiańskim Biskupinie. Dziewczynki greckie bawiły się też terakotowymi lalkami, które miały ruchome kończyny. W starożytności wykonywano gliniane, cynowe, a czasem nawet srebrne miniaturowe mebelki, żołnierzyki, zwierzątka na kółkach. Od dawna znane były również zabawki edukacyjne.

alt
Nieocenionym źródłem informacji na temat zabaw i zabawek są również dawne obrazy oraz literatura.

Choć pierwsze lalki czy domki dla lalek oraz kolejki elektryczne były raczej produktami luksusowymi i dekoracyjnymi wrażliwymi na kontakt z rączkami dzieci, wkrótce stały się przedmiotami ogólnodostępnymi i dedykowanymi głownie dzieciom. Obecnie dzieci mogą mieć wszystko o czym zamarzą - pojazdy budowlane, maszyny rolnicze, figurki postaci z ulubionych bajek... Bez przeszkód mogą zabawić się małą gosposię, urządzić przyjęcie dla lalek. Dostępne są również zabawki kreatywne; półprodukty - zestawy do stworzenia własnej maskotki, figurki, torebki, której można nadać indywidualny, osobisty charakter.


alt

Współcześnie wytwarzane zabawki mają różnorodne funkcje. Po pierwsze stymulują rozwój dziecka od pierwszych dni życia. Po drugie pomagają w zdobywaniu wiedzy i umiejętności potrzebnych na kolejnych etapach życia. Po trzecie przygotowują do życia w społeczeństwie poprzez umożliwienie odgrywania przeróżnych ról związanych zarówno z życiem rodzinnym jak i zawodowym. Po czwarte dostarczają rozrywki a po piąte sprzyjają rozwojowi pasji i zamiłowań które pozostają czasem na całe życie...


alt


 
Życzymy wiele radości z zabawek
zespół ImperiumZabawek.pl



alt



 
Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej

Blog

Nie ma głupich pytań??? Zamień głupie pytania w mądre polecenia!

Dzieci, jako młode osobniki, dopiero co poznające świat, obok naukowców i dziennikarzy, są autorami największej liczby pytań. Dzieci wciąż pytają i pytają... Dorośli zmęczeni ciągłymi "a po  co?", a dlaczego?"  skłonni są nazwać te pytania głupimi bo dotyczą (w ich mniemaniu) błahych lub oczywistych kwestii lub zadawane są po raz kolejny. Ale to dorośli zadają dzieciom głupie pytania - pytania retoryczne.
Przeczytaj całość

TOY HISTORY - jak to się stało, że kamień i patyk przeistoczył się w skomplikowaną zabawkę?

Zabawki były i są ściśle związane z rzeczywistością otaczającą dziecko. Dzieci od najmłodszych lat,  podpatrując dorosłych,  aranżują zabawy naśladowcze, odtwarzają sytuacje znane im z życia codziennego, a co za tym idzie potrzebują charakterystycznych przedmiotów (figurek zwierząt, pojazdów, drobnych narzędzi, przebrań itp.). Stąd zabawy w lekarza, sklep, strażaka, gotowanie, sprzątanie, zabawa w ogrodnika, zamiłowanie do pojazdów typu traktor, autobus, ambulans czy wyścigówka.
Przeczytaj całość

FENOMEN PUZZLI

Puzzle to forma rozrywki polegająca na składaniu dużego obrazka z małych fragmentów o charakterystycznych kształtach. Układanie puzzli to aktywność międzypokoleniowa; nie ma limitu wiekowego, decyduje stopień trudności i liczba elementów. Aby ułożyć puzzle, trzeba dokładnie przeanalizować obrazek. Następnie odnieść każdy element układanki do tej całości. To doskonałe ćwiczenie koncentracji, myślenia i pamięci wzrokowej.
Przeczytaj całość
  • Adamigo
  • Alexander
  • Art and Play
  • Artyk
  • ASTRA
  • Auldey
  • AWM
  • Axiom
  • Baby Born
  • BANZAI
  • Barbie
  • Beppe
  • Bloco
  • Bright Starts
  • Brimarex
  • Bruder
  • CHICCO
  • Clementoni
  • CLICFORMERS
  • Clics
  • Cobi
  • COLORINO
  • CzuCzu
  • DEEF
  • DOLU
  • Dumel Discovery
  • Egmont
  • Eichhorn
  • Epee
  • EPOCH
  • FisherPrice
  • Funiversity
  • funrise
  • GEOMAG
  • Granna
  • Hape
  • Hasbro
  • Hencz Toys
  • HEXBUG
  • Icom Poland
  • Ikea
  • Imperial
  • INTEX
  • Keycraft
  • Kiddieland
  • KODAK
  • Krawal
  • Lego
  • Little Tikes
  • Llorens
  • Mario-Inex
  • MARTEL
  • Mattel
  • Meadow Kids
  • MEDIA SERVICE ZAWADA
  • MGA
  • Millaminis
  • Milly Mally
  • Mrowiec Polska
  • Oball
  • Orb Factory
  • PATIO
  • Playme
  • PLAYMOBIL
  • Ranok Creative
  • Ravensburger
  • REBEL
  • remi
  • royal&langnickel
  • Schleich
  • siku
  • Silverlit
  • Simba
  • Smily Play
  • Smoby
  • SPIN MASTER
  • SPLASH TOYS
  • Sun-Day
  • TaGgies
  • TMToys
  • TOMY
  • TOY KRAFT
  • toys inn
  • Trefl
  • Tulilo
  • TULLO
  • vtech
  • Wader
  • WILGA
  • ZIELONA SOWA
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl